سن دندان در آوردن نوزاد

زمان دندان در آوردن  در تمامی بچه ها  یکنواخت و مشابه  نیست ، خیلی از والدین از دکتر جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال این سوال را دارند که طبیعی ترین سن برای دندان درآوردن کودک چه سنی است و چه زمانی باید  برای دندان در آوردن کودک خود نگران باشیم.  اگر شما هم از سن دندان در آوردن نوزاد خود اطلاعی ندارید ،دکتر جوانمرد توصیه می کنند  ادامه مطلب را بخوانید تا از سن دقیق دندان درآوردن نوزاد آگاه شوید .

سن دندان در آوردن نوزاد

سن دندان در آوردن نوزاد

. به طور مثال : اگر دو کودک  دارای سلامتی  کامل هم باشند ،باز احتمال  دارد که فاصله  زمانی چندین  هفته ای و یا چند  ماهه میان  آن  دو در  وقت دندان در آوردن  ظاهر شود . ولی به طور  عموم بچه ها  در چهار ماهگی  به دندان درآوردن  شروع کرده  و تا یک  سالگی نیز  دیرتر نمی شود . اگر کودکی  دیر تر  به دندان  در آوردن  روی آورد ، آن زمان  نباید نگران شد ولی اگر  مدت دندان در آوردن  بیشتر از دو ماه  و نهایتا  یکسال باشد ، باید به  دندانپزشک اطفال مراجعه کرد ، زیرا دلایل  مختلفی اعم  از نبودن  رشد کافی ، نقص سیستم  تکوین ،کمبود  ویتامین و سایر  مسایل می تواند  به دیر دندان درآوردن  کودک منجر شود .

 

دکتر جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال به والدین توصیه می کنند که از همان ابتدای رویش دندان های کودک دلبندشان به سلامت و رعایت بهداشت دندان ها توجه داشته باشند .شما می توانید برای مشاوره و مراجعه با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :
021-88699877

 

علائم دندان در آوردن نوزاد

اولین دندان شیری  در چهار  ماهگی بیرون می آید . اگر کودک  قبل از  چهار ماهگی  دندان شیری در بیاورد  به زود دندان در آوردن  و یا اگر  از یکسال  دیر تر دندان در بیاورد  به دیر دندان در آوردن  موسوم می گردد .

نخستین ناراحتی  کودک  در بروز  دندان ها  در دندان شیری  اول متظاهر  می شود .  یعنی با دندان در آوردن  همان نقطه  لثه حساس  می شود  و سرخ و متورم  می گردد . بزاق دهانش  افزایش می یابد  و هنگام مکیدن ک  آب دهانش  بیرون می ریزد . گاهی  ممکن است  گونه ای که دندان  در آن سمت  در می آید ، سرخ شود . گاهی نیز لثه ها  سفت تر گشته  و با جوانه  های دندان شیری  کبود شده  و متورم می گردند .  به هر حال  در چنین شرایطی  جای هیچ نگرانی  وجود ندارد  و نیازی  به دارو نمی باشد .جای دندان  بسیار خارش  پیدا می کند  و کودک زبانش  را به آن مکان  میمالد  و یا چیزی را  به دندان می گیرد  و به اصلاح  گاز می زند . در بسیاری  از کودکان  در شش ماهگی  تا 8 ماهگی  دندان های شیری در می آیند .

دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران   به والدین عزیز توجه به نکات زیر را گوشزد می کنند .

8-10 ماهگی  اولین دندان های جلویی بالا در می آیند .

10-14 ماهگی  دندان های  جفت بران بالا  و پایین در می آیند .

14-18 ماهگی  دندان های  پهلویی  دندان های بران  بالا  و پایین در می آیند .

18-24  ماهگی  دندان های تیز  بالا و پایین  که کنار  دندان های  پهلویی است در می آیند .

24-30 ماهگی دندان های فک  بالا و پایین  در می آیند

به طور معمول  دندان های  بالا زودتر  از دندان های پایین در می آیند . دندان های بران  بالا اگر دهان  بسته شود تا حدودی  بر روی دندان های  مشابه پایین  می افتند . کودک در این بازه زمانی باید 20 دندان شیری داشته باشد . اگر کودکی در این بازه های زمانی تاخیری جدی داشت با  دندانپزطشک اطفال م کنید تا علت دیر دندان درآوردن کودک خود را بشناسید .


جراحی فوق تخصص پلاستیک دندان ,ماهگی  ,آیند ,کودک ,آوردن  ,نوزاد ,دندان های  ,آوردن نوزاد ,ماهگی  دندان ,دندانپزشک اطفال ,دندان شیری  ,بهترین دندانپزشک اطفال ,جوانمرد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

hosseinamadeh www.motafareghe.rozblog.com سرطان دانلود اخبار و مقالات کامپیوتر هتل رفاه مشهد گروه آموزشی اعتماد دستگاه یخ ساز | یخ ساز حبه ای | یخ ساز پولکی | یخ ساز پودری وب سايت رسمی روستاي خوانشرف نهبندان ترفندا | نرم افزار و پکیج های آموزشی