چرا باید از دندان های شیری مراقبت کنیم ؟

چرا باید از دندان های شیری مراقبت کنیم ؟ این سوالی است که اکثر والدین از دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران دارند .  در ادامه  به بررسی بهترین راههکار های  مراقبت از دندان های شیری و دلیل آن می پردازیم . اگر شما هم  پاسخ این سوال را نمی دانید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید .

چرا باید از دندان های شیری مراقبت کنیم ؟

چرا باید از دندان های شیری مراقبت کنیم ؟

از آنجا که مشکل عمده کودکان ، پوسیدگی دندان است بهتر است در ابتدا تعریفی از پوسیدگی ارائه شود ،پوسیدگی دندان را به عنوان یک بیماری مولتی فاکتوریال تعریف می کنیم ،یعنی عوامل زیادی در پوسیدگی دخیل هستند ،از نوع بزاق ،نوع سیستم ایمنی کودک و موارد بسیاری دیگر همگی در ایجاد پوسیدگی دندان کودکان موثر هستند .

گاهی دیده می شود عده ای از کودکان و بزرگسالان مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند ،تنقلات می خورند  اما پوسیدگی در دندان های آن ها کمتر است ،در مقابل عده ای هم هستند که  مسائل بهداشتی را رعایت می کنند اما دائما از درد دندان کودکان خود  شکایت دارند .

اما پوسیدگی در کودکان به نسبت مشکلات بیشتری را ایجاد می کند ، اولین مشکل درد کودک است . کودکی که دچار درد می شود  ،زندگیش مختل می شود ،نمی تواند تغذیه خوبی داشته باشد و  در نمودار رشد او تاثیر منفی می گذارد  ،از طرفی  در تکلم کودک نیز موثر است ،کودکی که دندان های خود را زود تر از موعد از دست می دهد تاثیری منفی در صحبت کردن او  می گذارد  تحمل این برای پدر و مادر سخت است ،اما چاره  این کار چیست ؟

پوسیدگی دندان باید  کنترل شود ، با رعایت فاکتور هایی همچون بهداشت و تغذیه  کودک است . منظور از بهداشت دندان های کودک تنها مسواک زدن دندان ها نمی باشد در این موارد مشاوره با یک دندانپزشک اطفال بسیار کمک کننده است.

دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال و بزرگسالان با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس بگیرید :021-88699877

از چه سنی باید نظافت دندان کودک توسط والدین ،شروع شود ؟

بلافاصله که دندان ها رویش پیدا می کنند لازم است تا دندان ها تمیز شوند ،حتی قبل از آن هم لازم است تا اقداماتی نظیر ماساژ دندان های کودک  و تمیز کردن لثه ها  لازم است تا، انجام شود . اما بعد از آنکه دندان های کودک رویش پیدا کرد ،بلافاصله باید  دندان ها تمیز شوند  می توان با کمک یک گاز یا پارچه ای تمیز دندان ها را تمیز کرد . اما زمانی که  تعداد دندان های کودک بیشتر شد  والدین می توانند از مسواک های انگشتی شروع کنند  و همین طور در سنین بالاتر با کمک سایز های کوچک مسواک  عمل تمیز کردن دندان های فرزند دلبندشان را انجام دهند .

استفاده از نخ دندان برای کودک از چه سنی به والدین توصیه می شود ؟

استفاده از نخ دندان از حدود 6 سالگی به والدین توصیه می شود ،در سنی که  دندان های دائمی شروع به رویش می کند ،فشاری به دندان ها وارد می کند که فاصله بین دندان ها را به طور کامل از بین می برد ،همین امر می تواند سبب تمیز نشدن دندان ها با مسواک شود و نیاز به استفاده از نخ دندان باشد .

با رعایت نکات ذکر شده  و مراجعه به دندانپزشک اطفال در سن یک سالگی می توان  به فرزند خود در داشتن دندان های سالم کمک کنید .

برخی از خدمات دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران

دندانپزشکی کودکان

بیهوشی کودکان برای ترمیم دندان

دندانپزشکی کودکان بدون بیهوشی

دندانپزشکی کودکان

با تشکر مدیریت سایت دکتر جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال


جراحی فوق تخصص پلاستیک دندان ,کودک ,کودکان ,پوسیدگی ,تمیز ,دندانپزشک ,دندانپزشک اطفال ,شیری مراقبت ,دکتر جوانمرد ,مراقبت کنیم ,دندانپزشکی کودکان ,جوانمرد دندانپزشک ا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مشاوره و اجرای ایمنی تهویه دود گرمایش برودت پارس معرفی کالا فروشگاهی اتانول شب مهتاب طراحی سایت | سارین وب خاطرات خاکستری:)♡ Sina MonavariFar official paratwwShop شجره نامه تیره پارسی نفیس24 فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و کالای دیجیتال