تهران تا قبل از قاجاری ها ارزش کنونی را نداشت. علاوه بر اینکه شهری پراکنده بود و هر محله دارای وسعت بسیار کمی بود، جمعیت آن نیز بسیار کم بود و نسبت به شهرهای دیگر ایران تفاوت چندانی نداشت. با انتقال پایتخت به این شهر توسط قاجاری ها، اهمیت این منطقه چند برابر شد و روز به روز به پیشرفت آن اضافه شد.
 اهمیت شهر تهران نیز از همین مواقع روز به روز بیشتر می شد و جمعیت آن نیز همینطور رو به افزایش گذاشته بود. اشخاص مهم این شهر نیز از همان دوران ها پیدا شدند. البته بعضی مناطق تهران هستند که زمان ساخته شدن آنها بر می گردد به سالهای پیش از قاجار از جمله پامنار. ساخت این منطقه به سالهای حکومت شاه تهماسب صفوی بر می گردد.
 از جمله افراد موثر در ساخته شدن این منطقه می توان به امین حضور اشاره کرد. وی خیابانی به نام ناصریه در این منطقه بنیان نهاد و همچنین عمارت شمس العماره نیز در این خیابان ساخته شد. از دیگر افراد مهم در آبادانی این منطقه می توان به میرزا تقی خان امیرکبیر اشاره کرد که مدرسه ی دارالفنون را در این منطقه ساخت. تاثیر والایی را که مدرسه ی دارالفنون بر مدارس سراسر کشور گذاشت را همگان می دانند.
 از جمله اشخاص مهمی که در این محل ست داشتند می توان به آیت الله کاشانی اشاره کرد، فردی که در طول جریان ملی شدن صنعت نفت یکی ازمهمترین نقش ها را بر عهده داشت. خانه ی وی محل رفت و آمد اشخاص ی بسیار مهمی می باشد ازین رو این منطقه اهمیت دوچندانی می یابد.
دلایل شکل گیری این محله را می توان به سه دسته ی اجتماعی فرهنگی، اقتصادی، طبیعی و ی تقسیم کرد.
ایران ماوا مرکزی مطمئن برای اجاره  آپارتمان مبله در تهران
پامنار در زمان صفویان منطقه ی مرکزی تهران محسوب می شده است ازین رو اهمیت بسیار زیادی داشته. این محله محل انجام بسیاری از کارهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ی بوده است.
 از نظر اقتصادی هم که در پایین به آن اشاره می کنیم باید بگوییم که این منطقه یکی از امن ترین مناطق تهران برای کارهای اقتصادی بوده است.
پامنار همچنین منطقه ای بسیار امن برای کارهای اقتصادی بود و تاجران و بازرگانان بسیاری از کارهای اقتصادی خود را در این منطقه انجام می دادند.
جنبه ی ی نیز در این باره است که به دلیل انتخاب تهران به عنوان پایتخت ایران، روز به روز به اهمیت آن به عنوان پایتخت افزوده شد.
از نظر طبیعی هم به دلیل دسترسی خوب منطقه به دیگر مناطق، شاهد پیشرفت روز افزون بود و به وسعت و جمعیت آن روز به روز افروده می شد.
پامنار از جمله قدیمی ترین مناطق شهر تهران است و تاریخ شکل گیری آنرا باید مقارن با زمانی دانست که شهر تهران اهمیت پیدا کرد. ازین رو می توان تاریخ آنرا مساوی با تاریخ تهران دانست.
اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در تهران هستید با ما تماس بگیرید.
اکنون درباره ی محل قرار گیری این منطقه کمی صحبت کنیم:
پامنار از شمال به خیابان امیرکبیر، از شرق به خیابان خیام، از جنوب به خیابان 15 خرداد و از غرب هم به خیابان خیام راه دارد. در قدیماین منطقه به عنوان یکی از گذرگاه های عودجلان استفاده می شده که به صورت بازارچه چهاراره سرچشمه را به شبکه ی بازار متصل می ساخته است.
 دلیل نامگذاری این منطقه به پامنار، قرار داشتن منار مسجد عودجلان در آن جا بوده است.
همانطور که در بالاتر هم اشاره شد این منطقه به دلیل ست آیت الله کاشانی در آنجا اهمیت زیادی یافته بود و همین موضوع به عنوان یکی از وقایع تاریخی مهم آنجا به شمار می رود. علاوه بر موضوع اشاره شده این منطقه اهد وقایع تاریخی مهمی بوده است که از آن جمله می توان به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد.
 این اتفاق به سال 1360 هجری شمسی رخ داد و در آن دکتر بهشتی و چندی از یارانش به شهادت رسیدند.

در واقع پیشرفت تهران از اواخر دوره ی صفویه آغاز شد اما به دلیل انتقال پایتخت از تهران به شیراز توسط کریم خان زند بار دیگر از اهمیت آن کاسته شد. در زمان نادر شاه افشار نیز حکومت تهران به دست فرزند بزرگش رضا قلی خان بود. به همین علت می توان گفت که فرایند پیشرفت تهران در دوره ی قاجاری که پایتخت اصلی کشور در زمان تمام پادشاهان بود شروع شد که تا بعد از آنها و در زمان پهلوی نیز پایتخت همان جا ماند.
اجاره آپارتمان مبله در تهران با ایران ماوا

 

منبع: www.iranmavaa.ir