آیا تیروئید خطرناک است؟

بیشتر توده های تیروئیدی خوش خیم می باشد اما در 5 تا 15 درصد آن امکان بدخیمی یا سرطانی بودن آن زیاد دیده می شود. مخصوصا گره های بالای یک سانتی متر باید از نظر بدخیمی در یک آزمایشگاه خوب، ابتدا نمونه برداری سپس بررسی شوند. نارسایی تیروئیدی، نقش مهمی را در ابتلا به این بیماری ایفا می کنند و خانم ها بیشتر از آقایان تیروئید کم کار یا تیروئید پرکار مبتلا می شوند.

آیا تیروئید خطرناک است؟

تشخیص بیماری در مراحل اولیه، سخت می باشد و راه خاصی وجود ندارد جز این که با مشاهده برخی از این علائم حتما به یک پزشک متخصص یا یک آزمایشگاه مراجعه شود.

بیماری هایی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید عامل ارثی و ژنتیکی نمی باشد، اما در بعضی سرطان ها و گواترهای گره دار وراثت عامل مهمی در آن به حساب می آید، به طوری که بعد از تشخیص این بیماری در فرد توصیه می شود، همه اقوام درجه یک بیمار مورد معاینه پزشک  یا تشخیص از طریق مراجعه به یک آزمایشگاه صورت گیرد. باید گفت که خانم هایی که قصد حاملگی دارند حتما باید از سلامتی غده تیروئیدشان مطمئن شوند. زیرا بدن جنین تا سه ماهگی تکامل نیافته است و جنین، مواد لازم برای رشد و تکاملش را به طور مستقیم از بدن مادر می گیرد تا هنگامی که ارگان های بدن او توانایی به عهده گرفتن این مسوولیت را داشته باشند.

اگر مادری دچار بیماری کم کاری تیروئید باشد، نوزاد نیز به این عارضه حتما دچار می شود و باید ذکر کرد که بسیاری از عقب افتادگی های ذهنی کودک به دلیل سهل انگاری های کوچک صورت می گیرد.

امروزه باید تمام نوزادان به دنیا آمده از نظر سلامتی غده تیروئید بررسی شوند.

درمان بیماری های تیروئید بسیار آسان شده است و این نوع بیماری ها با تجویز برخی از داروها قابل کنترل می باشد. در بعضی موارد پرکاری، عمل جراحی یا ید رادیواکتیو به تشخیص پزشک معالج کمک می کند. یکی از موثرترین روش برای تشخیص تیروئید، آزمایش تیروئید در یک آزمایشگاه مجهز می باشد.

ممکن است که درمان در بیشتر موارد تا آخر عمر طول بکشد. به خصوص در تیروئیدهای کم کار، اما گاهی بیماران دچار کم کاری موقت می شوند، مثلا کم کاری در خانم های باردار یا پس از زایمان که با خوردن مقطعی دارو برطرف می شود.

افراد مبتلا به بیماری تیروئید، بیماری رابا مصرف دارو می توانند کنترل کنند. اما مناسب ترین گزینه مراجعه به یک آزمایشگاه خوب و انجام برخی از آزمایشات می باشد.

برخی از خدمات آزمایشگاه دکتر قاضی عسگر

آزمایش تیروئید

تست های غربالگری دوران بارداری

آزمایش های قبل از ازدواج

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر، مدیریت سایت آزمایشگاه خوب در اصفهان


جراحی فوق تخصص پلاستیک تیروئید ,بیماری ,آزمایشگاه ,تشخیص ,کاری ,شوند ,آزمایش تیروئید ,بررسی شوند ,تیروئید خطرناک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

امتحان نهایی خرداد 98 آموزش ارز دیجیتال دانلود اهنگ های جدید هنرستان مجازی رازهای موفقیت زندگی saadi511 کریستالبافی سارا مجموعه دِوَک چگونه