این چند قلم از نان شب هم برای خلوت کردن و اعتکاف واجب تر هستند

مواد لازم برای اعتکاف

مریم مرتضوی - درست است که می خواهید سه روز بی خیال دنیا شوید. اما قصد شکنجه دادن خودتان را که ندارید. غارنشینی هم که نمی خواهید بروید.

 به همین خاطر باید یکسری وسایل را حتما با خودتان ببرید. وسایلی که روزهای اعتکاف حاضرید برای پیدا کردنش به هر دری بزنید. پس همین الان قبل از آنکه شال و کلاه کنید، توشه راهتان را جمع کنید. فراموش نکنید در اعتکاف وسایل زیر از نان شب هم واجب تر هستند.

*ساک کوچک

در انتخاب کیف مخصوص اعتکاف دقت کنید. نباید آنقدر بزرگ باشد که در مسجد جای یک نفر را اشغال کند، نباید هم آنقدر کوچک باشد که با دو تا لباس پر شود. بهترین کار در این مواقع برداشتن دو ساک کوچک است. یکی برای لباس و سجاده، دیگری هم برای لوازم متفرقه ای که در ادامه می خوانید.

نکته ضروری: می توانید از ساک لباستان بعنوان بالش هم استفاده کنید.

*زیرانداز

اگر این یکی را فاکتور بگیرید، سرتان کلاه می رود! همان ساعت اولی که وارد مسجد می شوید باید محل نشستن خودتان را تعیین کنید. اگر فکر می کنید بدون زیرانداز جای خوبی انتخاب می کنید و هیچ کس چپ نگاهش نمی کند، سخت در اشتباهید. وقتی یک تک پا رفتید دستشویی و برگشتید، خواهید دید چطور چند نفر دراز به دراز سر جای شما خوابیده اند! آن وقت دیگر هیچ مدرکی برای اثبات اینکه جای شما آنجا بوده است ندارید، پس زیرانداز را فراموش نکنید.

*مهر و تسبیح

همیشه یکسری وسایل مانند مهر و تسبیح و سجاده در مساجد پیدا می شوند. اما اگر اینها را با خودتان ببرید دو فایده دارد: 1ـ از اعتکاف یادگاری های خوبی می شوند. 2ـ ممکن است مسجد شلوغ شود و این وسایل را روی هوا بزنند. باور کنید بارتان را سنگین نمی کند. همه این موارد روی هم دویست گرم هم نمی شود.

 


کتابخانه عمومی شهید شرافت اعتکاف ,وسایل ,خودتان ,مسجد ,کوچک ,خواهید ,فراموش نکنید ,خودتان ببرید ,یکسری وسایل ,برای اعتکاف منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عامل ذیحساب آموزش وپرورش سنقروکلیایی دبستان شاهد جعفر صادق میبد درهم برهم لژیونرها و افراد مشهور ایران و جهان مهندسی AWAKECOMPANY لوازم آرایشی بهداشتی لیلیوم دانلود برای شما